Generelt om vores behandling af persondata

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter K-skolens hjemmeside, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker for eksempel ved almindelig tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vore nyhedsbreve, et vore kurser eller aktivt deltager i undersøgelser.

Vi indsamler og behandler kun oplysninger du selv giver samtykke til, f.eks. ved selv at indtaste, navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Formål

Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger, at registrere dine tilmeldinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende kursusmateriale, nyhedsbreve og andre af K-skolens tilbud. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, går tabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Videregivelse af oplysninger

Hvis du tilmelder dig nyhedsbreve eller arrangementer, vil dine oplysninger videregives til den aktuelle del af K-skolens arbejde. Ved tilmelding til f.eks. et kursus eller stævne, vil d oplysninger, du giver os, blive brugt til at give dig den bedste service på det tilmeldte kursus og/eller arrangement. Når du tilmelder dig et nyhedsbrev, vil din mailadresse og/eller postadresse blive lagt i en sikret database og brugt til denne service, men din e-mail kan også blive brugt i andre dele af K-skolens arbejde for at komme i kontakt med dig.  K-skolen vil derimod aldrig sælge dine data til andre. Såfremt behovet opstår om at bruge de data du giver os i andre sammenhænge end indenfor K-skolens arbejde, vil du blive kontaktet og spurgt om din tilladelse.

Indsigt og klager

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan også til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysningerne anvendes og anmode om at få dem slettet. Hvis anvendelsen af oplysninger om dig er baseret på et samtykke, har du ret til at tilbagekalde dette samtykke. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du også ret til at de bliver rettet eller slettet. Såfremt dette er aktuelt i forbindelse med persondata indsamlet via K-skolens hjemmeside, kan du skrive til webmaster som angivet nederst på hjemmesiden. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, opfordres du også til at tage kontakt med os.